closex

המהפכה הסביבתית בחיפה נמשכת!

כ-100 כלי רכב חשמליים מסוג רנו זואי יחלו לפעול החל מהיום במסגרת פרויקט תחבורה שיתופית בעיר חיפה שיסייע לצמצום זיהום האוויר ובעיות התחבורה בעיר.

פרויקט הרכב החשמלי השיתופי,  מיועד בעיקר לנסיעות קצרות ובינוניות בתוך העיר לתושבים ללא רכב פרטי, אזרחים המגיעים בתחבורה ציבורית לעיר ומעוניינים להתנייד בתוכה, סטודנטים ועוד. אחד היתרונות הבולטים במודל שהתשלום הינו לזמן הנסיעה בלבד ואין צורך להתחייב לפרק זמן ממושך.

התמחור שנקבע לשירות הוא בין עלות נסיעה באוטובוס לבין עלות לנסיעה במונית ויעמוד על 1.5 ₪ לדקה, מהווה 35%-50% פחות מנסיעה במונית.

מערכים דומים בעולם מדווחים כי כל רכב במערך שיתוף כלי הרכב מביא להורדת 4-14 רכבים פרטים מהכביש. המיזם עתיד להתרחב לאזור הקריות ובכך להפוך לפרויקט בעל השפעה על כל המטרופולין.

בפרויקט הושקעו למעלה מ- 20  מיליון ש"ח והינו ממומן ע"י המשרד להגנת הסביבה, קק"ל, עיריית חיפה ואיגוד ערים, ויופעל על ידי חברת CAR2GO.

הרכב הנבחר לפרויקט , רנו זואי הדור החדש של הרכבים החשמליים אשר מעניק אורך חיי סוללה של קרוב ל 150 ק"מ נסיעה בין טעינה לטעינה. הרכב הינו בעל 5 מקומות ישיבה עם מרווח פנימי רכב.

גיל לייזר מנכ"ל חברת CAR2GO מקבוצת שגריר ציין כי, "אנו בעיצומה של מהפכה תחבורתית שצפויה לצמצם באופן משמעותי את בעיות החניה וזיהום האוויר בעיר. במיזם החדשני, הושקעו מאות שעות מחקר ופיתוח על מנת לייצר חווית משתמש אולטימטיבית, יעילה ופשוטה, אשר תהווה תחליף נוח וחסכוני לנסיעה ברכב פרטי ולנסיעה במונית. מדובר במהפכה תפיסתית שתייתר בעתיד בשילוב אמצעי תחבורה אלטרנטיבים נוספים את הצורך ברכב הפרטי ותחסוך עלויות שימוש רבות. מיזם שיתוף רכבים כבר אומץ בעולם והצליח לייצר שינוי מהותי. מעל ל-5 מיליון משתמשים כבר בשירות ברחבי העולם. התוצאות מדברות בעד עצמן, פחות זיהום אוויר, פחות בעיות חניה וחיסכון משמעותי בכסף".

איך זה עובד?

הרכבים השיתופיים פזורים בעמדות חניה ייעודיות ברחבי העיר. תושבי העיר נרשמים לשירות באתר אינטרנט (להוסיף – כתובת אתר האינטרנט)  ייעודי באופן חד פעמי ומקבלים כרטיס חכם אישי ותדרוך לגבי השימוש בשירות.

בסיום ההרשמה המשתמש יכול לבצע הזמנה לכל אחת מהמכוניות המפוזרות ברחבי העיר, באמצעות, אפליקציה ייעודית או דרך המוקד הטלפוני, 24/7. ההזמנה של הרכב מתבצעת כאמור כ- 15 דקות לפני הנסיעה או באופן מיידי.

לאחר ביצוע ההזמנה, התושב מגיע אל הרכב שחונה בחנייה ייעודית, מצמיד את הכרטיס החכם על השמשה, או פותח באמצעות המכשיר הנייד את הרכב, מבצע בדיקה שהרכב תקין, מתניע ונוסע. בתום השימוש, משיב המשתמש את הרכב לכל חנייה ייעודית לרכב זה ברחבי העיר.

בתום השימוש המשתמש לוחץ על כפתור סיום הזמנה והמערכת מבצעת חיוב אוטומטי של כרטיס האשראי של המשתמש, בהתאם לכמות הדקות שבוצעו.

יחס חניות לרכבים

על מנת שהמיזם יהיה אפקטיבי, יחס החניות בהשוואה לרכבים הינו 1 ל 3, זאת כדי לאפשר תנועה של רכבים מנקודה A לנקודה B בצורה יעילה. רכבים אלו יהיו בשימוש על יד מספר רב של אנשים ביום אשר לעיתים ירצו להגיע לאותו מקום בטווח זמן קרוב ולכן מקובל בכל מיזם של רכבים מסוג זה להסב מספר חניות של לפחות 1 ל 3.

מיקומי החניות נבחרו בקפידה על ידי צוות מומחים מאגפים שונים בעירייה תוך התחשבות במקומות המגורים של התושבים. מיקום החניות הן לרוב במקומות שבהן יש גישה לחניה מבחינה גיאוגרפית והליכה אליה מכל קצוות השכונה היא נוחה. לרוב נבחרו מקומות בשטחים ציבורים בקרבת פארקים ציבוריים ומקומות בהם יש היצע רב של חניה.

כמו כן, בנוסף למקומות החנייה הייעודים של הפרויקט, בכפוף לחוק עירוני שמאפשר חניה חינם למשך שעתיים לרכבים היברידיים וחשמליים בעיר, העירייה תדאג לספק אישור מיוחד שכל רכבי השירות יוכלו להחנות בכחול-לבן למשך שעתיים ללא עלות.

איך ניתן לבצע הזמנה של רכב?

באמצעות אפליקציה סלולרית: למשתמשים תינתן האפשרות לבצע הזמנה ולעקוב אחר השימוש בשירות. הזמנה מראש ל- 15 דקות. האפליקציה הסלולרית תאפשר באופן ידידותי יישומים נוספים כגון, קבלת הכוונה אל מיקום הרכב הנבחר, מיון כלי הרכב הקרובים לפי מרחק, הכוונה ברגל אל הרכב המוזמן, פתיחת ונעילה של הרכב ועוד.

 באמצעות מוקד טלפוני שיפעל 24/7 כל ימות השנה (למעט יום כיפור) עם שירות הלקוחות הטלפוני. תפקידו לתת מענה לתקלות ואת האפשרות לביצוע הזמנות/ הארכה/ ביטול הזמנות בכל רגע נתון.

על המערכת הטכנולוגית החדשנית.

חברת CAR2GO מפעילה תחתיה חברה טכנולוגית אשר פיתחה את מערכת ניהול האופרציות של שיתוף רכבים המתקדמת ביותר בעולם. מערכת זו מאפשרת ניהול יעיל של מערך הלקוחות של המערך, צי הרכבים, עמדות הטעינה ומערכות חיוב הלקוחות. בזכות מערכת זו ממשק המשתמש ללקוחות השירות ידידותי מאוד. באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית שהחברה פיתחה, החברה יכולה להפיק דו"חות על דפוסי שימוש הלקוחות , דבר המאפשר לה להסיק מסקנות שיעזרו ליעל את השירות עוד יותר

לפרטים
close slider



לפרטים ומידע נוסף


אני מסכים/ה לקבל הצעות למוצרים ו/או שירותים בדוא"ל ובמסרונים.